جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب
سرخط خبرها

به بهانه اکران فیلم «بیرو» در جشنواره چهلم فجر + تصویر بازیگر نقش علیرضا بیرانوند

  • کد خبر: ۹۴۱۷۴
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
به بهانه اکران فیلم «بیرو» در جشنواره چهلم فجر + تصویر بازیگر نقش علیرضا بیرانوند
در جشنواره چهلم «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی قرار است اکران شود؛ فیلمی که تلاش کرده است تا زندگی متفاوت علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرآوازه تیم‌ملی فوتبال ایران، را به نمایش بگذارد.

سیدمحمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز - هرسال با نزدیک‌شدن به بهمن، اهالی سینما خود را برای برگزاری جشن سینمای ایران یا همان جشنواره فیلم فجر آماده می‌کنند؛ جشنواره‌ای که امسال چهلمین دوره برگزاری‌اش را تجربه می‌کند و علاقه‌مندان به هنر هفتم منتظرند زودتر زمان اکران فیلم‌ها از راه برسد تا بتوانند به تماشای آثار کارگردانان و بازیگران محبوبشان بنشینند.

در سال‌های گذشته شاهد حضور آثاری با محوریت یک شخصیت سرشناس در میان آثار سینمایی کشور بوده‌ایم که شاخص‌ترین آن‌ها فیلم سینمایی «تختی» به کارگردانی بهرام توکلی بود؛ فیلمی که بخشی از زندگی جهان‌پهلوان ایرانی، غلامرضا تختی، را به تصویر کشید و با استقبال مخاطبان همراه شد.

به بهانه اکران فیلم «بیرو» در جشنواره چهلم فجر | من علیرضا بیرانوند هستم

حالا در جشنواره چهلم «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی قرار است اکران شود؛ فیلمی که تلاش کرده است تا زندگی متفاوت علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرآوازه تیم‌ملی فوتبال ایران، را به نمایش بگذارد.


نگاهی به ۲۲ فیلم چهلمین جشنواره فیلم فجر


کارگردان این فیلم سینمایی درباره آن گفته است: «پس از انجام تحقیقات گسترده، فیلم‌نامه‌ای براساس زندگی بیرانوند نوشته شد. مرداد ۱۳۹۹ فیلم‌برداری این فیلم آغاز شد و پس از ۱۲۵ جلسه فیلم‌برداری به پایان رسید.» سینمای ایران در حافظه تاریخی خود چند فیلم دیگر هم دارد که سوژه آن بازیکنان و ستاره‌های فوتبال کشورمان بوده‌اند. به‌عنوان مثال «من ناصر حجازی هستم» به کارگردانی نیما طباطبایی زندگی دروازه‌بان پرافتخار تیم فوتبال استقلال تهران را به تصویر کشیده است.

فیلم مستند «سمفونی حمید» به زندگی حمید علیدوستی، پدر ترانه علیدوستی و از ستاره‌های فوتبال ایران در سال‌های گذشته پرداخته است. فیلم سینمایی «فوتبالیست‌ها» نیز به کارگردانی علی‌اکبر ثقفی و با بازی ستاره‌هایی ازجمله علی  پروین و حمید استیلی سال ۱۳۷۹ ساخته شده است. اما رابطه سینمای ایران با فوتبال به اینجا ختم نمی‌شود.

در سال‌های گذشته فوتبال ایران چند بازیگر مطرح به سینمای ایران معرفی کرده که گل سرسبد آن پژمان جمشیدی بوده است. بازی خیره‌کننده پژمان جمشیدی در آثار سینمایی و تلویزیونی با استقبال بسیاری از مردم و اهالی سینما همراه شده، تا آنجا که فیلم‌هایی که او در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده است، به فروش زیادی رسیده‌اند و این بازیکن پیشین و بازیگر کنونی با حضورش وضعیت گیشه را به نفع فیلم تغییر می‌دهد. البته ناگفته نماند که پارسال و در جشنواره سی‌ونهم فجر، فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگرانی کاوه صباغ‌زاده درحالی به روی پرده رفت که کرونا به شادروان علی انصاریان که در این فیلم بازی کرده بود، اجازه نداد تا او فیلم خود را در اکران‌های جشنواره فجر ببیند.

به بهانه اکران فیلم «بیرو» در جشنواره چهلم فجر | من علیرضا بیرانوند هستم

بازیگر نقش علیرضا بیرانوند در فیلم «بیرو»

فیلم «بیرو» هم اکنون در مرحله فنی پس از تولید و ساخت موسیقی قرار دارد تا برای نمایش و رقابت در بخش مسابقه چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر آماده شود.

حسین بیرانوند، رضا داوود نژاد، سعید داخ، صحرا اسدالهی، سهیل قنادان، سیاوش چراغی پور، مهدی زمین پرداز، ستایش تارانی، سارا والیانی، ابوذر فرهادی، مبین بهاروند، محمد نیکبخت، مجید پتکی، مهران نائل، محمد عسگری، امین میری، مرتضی تقی زاده، وحید نفر، حامد نساج، علیرضا جلیلی از بازیگران این فیلم هستند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->